Olvasási idő: 3 perc
Mindenkit A titok érdekel: mi kell egy sikeres eladáshoz. Jelen cikkben megmutatom neked, mi az a két kulcs, ami biztosan szükséges ahhoz, hogy a vágyott célt el tudd érni. Tapasztalatom szerint ezek nélkül nem jön az eredmény. Viszont ezekkel annál inkább! Fektess hangsúlyt még a meghirdetés előtt ezekre, és a sikered sem marad el.
De lássuk is a két kulcsösszetevőjét a sikeres ingatlaneladásnak.
1. Vevővonzó ingatlanhirdetés
Az ingatlanhirdetés talán a legfontosabb lépés az értékesítési folyamatban. Az online világ térhódításával az emberek egyre inkább az internetet használják az ingatlanok keresésére. Ezért elengedhetetlen, hogy hirdetésünk hatékonyan és vonzó módon jelenjen meg az online platformokon.
Kérlek, vedd nagyon komolyan ezt a fázist, és ne csapd össze, ne akarj „gyorsan túllenni rajta”. Súlyos milliókba kerülhet neked ez a lustaság. És gondolj bele, azokért a milliókért hány hónapot kell dolgoznod és spórolnod, míg összejön? Remélem meggyőztelek, hogy bármennyire nem akarsz már esetleg energiát, pénzt szánni az eladósorba szánt ingatlanodra, hidd el nagyon megéri. Egyik legmagasabb megtérülést hozó befektetésed lehet!
Mivel egy korábbi cikkemben összefoglaltam a jó ingatlanhirdetés 5 ismérvét, ezért most nem ismételném magam. Csak bátorítalak, hogy olvas el azt a cikket is, a legfontosabb szempontokat megkapod, hogy mire figyelj a hirdetés készítése során.
Még egy tipp: menj fel hirdetési portálokra, és gyűjtsd ki azokat, amik valamiért megállítottak, valamint azokat, amik tetszenek, és elemezd azokat. Vizsgáld meg, hogy mivel érhették el ezt a hatást nálad, milyen eszközöket használtak. Bátran használd később az elemzésedből kinyert tudást!
Tetszik? Akkor légy rendszeres olvasóm. Iratkozz fel hírlevelemre!
2. Reális piaci áron hirdetés
Azt tapasztalom, hogy ezen kérdésben van a legtöbb félelem, kétség, kérdés. Abban viszonylagos egyetértés van, hogy az eladók nagy többsége „jó áron”, azaz általában túlárazottan szeretné eladni az ingatlanját. Na, ez jelenti az igazi tévutat!
A túlárazott ingatlan hónapokig is fut a hirdetési portálokon, és a szintén hónapokig nézelődő vevők már ismerik a hirdetést, és megállapítják, hogy „bizonyára valami baj van vele, ha nem kelt el”. Így az idő előrehaladtával, mikor már akár a reális piaci áron fut az ingatlan hirdetése, mégsem érkeznek az érdeklődők. A történet vége sokszor az, hogy a meghirdetés elején még elérhető árhoz képest alacsonyabban kel el sok hónappal később….
Ugye nem szeretnél egy ilyen sztori főszereplője lenni?! Kérlek, bármennyire is fáj, még az elején fogadd el, hogy az aktuális piacon mennyit ér az ingatlanod. Sokat segíthet egy korábbi cikkem, amiben megmutattam, hogy mi az 5 fő ingatlan árazási szempont. Sajnos az olyan érzelmi összetevők nem adnak hozzá az ingatlanod értékéhez, mint „te építetted”, „napokig válogattad a csempéket” vagy „ide született a kislányom”. A vevőt a te élményeid, munkád nem érdekli akkor, amikor megvásárolni szeretne egy ingatlant maguknak. (Gondold végig, te is ilyen vevő vagy…)
Még megosztom neked az ingatlanpiacon szerzett tapasztalataimat: gyakorlatilag az összes ingatlanom a reális piaci ár környékén került eladásra. Olyan volt, hogy sok energia árán „turbóztunk” a lakáson, és akkor többért tudtuk eladni. De ugye így emeltük az ingatlan vélt és tapasztalt értékességén, így az elérhető piaci ár is fentebb ment.
Kíváncsi vagy, hogy készülnek az értékbecslések? Ajánlom figyelmedbe a blogcikkemet, amiben a 3 leggyakrabban használt módszert mutatom be neked.
Összegzés
E kulcsösszetevő nélkül hátrányos helyzetbe hozod magad az ingatlanod sikeres (gyors, elérhető legmagasabb áron történtő) eladásánál. Igen, tudom, nem egyszerű a fenti két témában helyt állni. Főleg, ha nem ez a szakmád, kevés az időd a tanulásra, utánajárásra, és közben (relatíve) gyorsan el kéne adni az ingatlant.
Ezért szeretném neked felajánlani, hogy segítek neked mindkettőben. Mind a figyelem megragadó és vevővonzó hirdetés elkészítésében, mind a reális piaci ár meghatározásában. Kérlek, keress bizalommal elérhetőségeim bármelyikén.
Ősszel tervezed az ingatlan eladását? Ráadásul szívesen tanulnál? Akkor kérlek, mindenképp iratkozz fel hírlevelemre, és légy az elsők között, akik hírt kapnak az érkező a Vevővonzó ingatlan hirdetés készítése kurzusomról. Ráadásul azt követően ismét érkezik a Magabiztos ingatlanár meghatározás kurzus átdolgozott verziója.