Olvasási idő: 5 perc
Te is érzed, hogy kell egy jó lakáshirdetés ahhoz, hogy sikeresen értékesítsd az ingatlanodat. Egy olyan, ami megragadja az érdeklődők figyelmét, s utána elmélyedve benne eljussanak addig, hogy ez potenciálisan nekik jó lehet. És telefonáljanak, írjanak neked.
Hiszen, ha rossz a hirdetés, akkor nem lesz érdeklődő, akinek eladd az ingatlanodat…
Az alábbi cikkben a jó lakáshirdetés 5 legfontosabb ismérvét összegyűjtöttem neked, hogy tudd, mire és hogyan érdemes időt, energiát szánni.
Ha kíváncsi vagy az ingatlaneladás menetének 5 fő lépésére, illetve a sikeres ingatlaneladás 5 titkos összetevőjére, akkor ajánlom figyelmedbe korábbi cikkeimet.
1. Várható vevői csoportot fókuszban tart minden lépésnél
Első fontos (talán legfontosabb) ismérv, hogy a várható vevői csoportot fókuszban tartja a hirdetés minden lépésénél. Ez azt jelenti, hogy előzetesen meg kell határoznod, hogy várhatóan kik azok az emberek, akiknek az ingatlanod leginkább jó lehet. Fiatal párok, családok, befektetők esetleg idősebb korosztály képviselői?
Ismerd meg az igényeiket, hogy mi fontos számukra, és igyekezz ezekre a lehető legjobban reagálni a hirdetésed minden elemében. A cél az, hogy az érdeklődők könnyen felismerjék az ingatlanban rejlő potenciált és számukra vonzó lehetőséget: jövőbeni otthonukat vagy befektetésüket.
Ha ezt megteszed, a jutalmad sem marad el: csillogó hangú, kíváncsi és több érdeklődő fog telefonálni.
2. Eladásra felkészített az ingatlan
Magyarországon még nem elterjedt az ingatlan eladásra való felkészítése. Épp ezért fontos ez a lépés, hiszen így ki tudsz emelkedni a tömegből: meglátják a hirdetésedet, és kíváncsian belemerülnek. További fontos összetevője így a sikeres értékesítésnek.
A háttere abban áll, hogy az érdeklődők szeretnek olyan ingatlanokat látni, amelyek rendezettek, tiszták és szépen berendezettek. Amik hangulatosak, megmutatják, miként lehet azt az ingatlant használni, melyben könnyel el tudják képzelni leendő életüket.
Előzetesen végezz alapos takarítást, rendszerezd az ingatlanodat, és javítsd ki a kisebb hibákat vagy sérüléseket. Teremts hangulatot minden helyiségben. Mind a fotózásnál, mind az érdeklődőknek való bemutatásnál tartsd észben, hogy az ingatlan állapota és megjelenése jelentősen befolyásolja az érdeklődők benyomását és ezáltal az eladási potenciált. Hidd el, beárazzák a vevőjelöltek, hogy miként érezték az ingatlanukban magukat.
3. Professzionális bemutatás képekkel, videóval, virtuális bejárással
Tudod, mit csinálnak az este fáradt szemmel hirdetési portálokat böngésző érdeklődőid? Igen, képeket nézegetnek. Mert ennyi erejük van már csak aznap. Ezért (is) jelentős, hogy olyan képeket készíts vagy készíttetsz az ingatlanodról, ami még az ő érdeklődésüket is felkelti annyira, hogy meg akarják ismerni az ingatlanodat.
Mai korunk vizuális, így a képi és akár videós megjelenítés nagyon fontos, így ha ezek nem megfelelőek, akkor bizony nagyon sok érdeklődőt elveszítesz. Nem mellesleg mind te, mind az ingatlanod megérdemli, hogy méltón, a legszebb arcát valóban megmutatóan legyen prezentálva.
A minőségi fotók gyakorlatilag ma már elengedhetetlenek. A videós tartalmak egyre népszerűbbek, bár még kevés hirdetéshez készül. (Épp ezért is lehet a tiéd kiemelkedő, ha van.) Ha szeretnéd a klasszikus fotózási hibákat elkerülni, akkor korábbi blogcikkemet ajánlom figyelmedbe.
A virtuális bejárás pedig igen praktikus, hiszen az érdeklődőid így egyrészt a nap bármely időpontjában be tudják járni az ingatlant és alaposan meg tudják ismerni azt, másrészt már csak az a komoly vevőjelölt fog csak neked telefonálni, aki a virtuális bebarangolás után élőben is szeretné megnézni. Tudod mennyi időt lehet így spórolni?!
Tetszik? Akkor légy rendszeres olvasóm. Iratkozz fel hírlevelemre!
4. Aktuális piaci áron vagy csak kicsivel a felett
Az ár meghatározása az egyik legnehezebb kérdés az ingatlan eladásában. Magyarországon az az eladói gondolkodás, hogy „minél drágábban” szeretné eladni az ingatlant. Ezért nagyon sokan beleesnek a túlárazás csapdájába, aminek a végén esetleg az amúgy elérhető árhoz képest alacsonyabb áron tudnak csak megválni az ingatlantól.
Kérlek, hadd rövidítsem le a tapasztalási idődet és csökkentsem a csalódottságodat. Az eddig szakmában töltött éveim és számos eladás alapján mondhatom, hogy az ingatlanjaim 100%-a a piaci ár környékén került eladásra.
Alapvető lépés ehhez, hogy reálisan lásd az ingatlanodat annak minden előnyeivel, és bizony hátrányaival. Ha ez a kihívást jelentő lépés megvan, akkor tudsz körbenézni, hogy mások a hasonló ingatlanjukat mennyiért is hirdeti. Ne feledd, hogy azok egyrészt hirdetési és nem eladási árak, másrészről lehet olyan hátrányos vagy épp előnyös tulajdonságuk a tiédhez képest, ami erősen árbefolyásoló.
Az ár megfelelő beállítása kulcs összetevője az érdeklődők megszólításában és a sikeres eladásban. Ha kíváncsi vagy, hogy egy profi értékbecslő miként áraz, akkor ajánlom figyelemedbe Preiner Anna Máriával készült interjúm kivonatát.
5. Előnyöket felsorakoztató szöveg
A szöveges részben aktívan tudjuk hangsúlyozni, hogy a várható vásárlói célcsoportodnak mi mindent tud nyújtani az ingatlan, milyen előnyei, értékei vannak a számukra. Ezeket bátran sorold fel akár helyiségről helyiségre. Ha igazán kiemelkedő hirdetést akarsz írni, akkor használd az ő szófordulataikat.
A környéket is mutasd be számukra. Szintén ne adat szerűen csak a tényeket mondd, hanem könnyítsd meg nekik annak elképzelését, hogy milyen lenne ott számukra az élet.
Kérlek, tagold a szövegedet. Ne legyenek se túl hosszú mondatok, se túl hosszú bekezdések. A képernyőn kellemetlen ezeket olvasni, illetve sokakat el is riaszt. Bátran kezdj új bekezdést 2-4 mondat után.
+1. Méretarányos alaprajz
A legtöbb érdeklődő igényli az alaprajzot, mivel másképp nem látja át a helyiségek kapcsolatát. Azzal viszont pár másodperc alatt kirajzolódik a kép.
Kérlek, a saját érdekedben legyen az alaprajz méretarányos: a helyiségek legyenek arányosak, az ablakok és ajtók reális méretűek legyenek rajta. Egy eltorzított alaprajz akár el is riaszthatja az érdeklődőt, mert a nem megfelelő ábrázolás miatt úgy érzékeli, hogy az előszoba aránytalanul nagy és „neki egyrészt nincs szüksége akkorára, másrészt nem fizeti ki”.
Már én is beleestem ebben a csapdába keresőként… Szerencsére volt egy másik hirdetés is, ahonnan kiderült, hogy nem is annyira nagy az az előszoba a többi helyiséghez képest…
Ha még informatívabb alaprajzot szeretnél készíteni, vagy felújítandó ingatlanod van, akkor javaslom, hogy a falak vastagsága is legyen arányos az rajzon, mert akkor látja az érdeklődő már a hirdetés böngészése során, hogy mely falat tudja valószínűleg kivenni, és melyiket nem. Ez akár fontos döntésbefolyásoló tényező is lehet nála, így érdemes erre is figyelmet, energiát szánni.
Összegzés
Amint látod jó lakáshirdetés elkészítése – bár számos összetevője van, azért – nem varázslás, megtanulható. Azt már ebből a cikkből is látod, hogy annál messze többet jelent, mint egy vasárnap délután „körbe szaladok, lefotózom, majd 3 mondattal felrakom”.
Ha szeretnéd elkészíteni magadnak a vevővonzó hirdetést, amivel gyorsabban és magasabb áron tudod eladni az ingatlanodat, akkor kérlek, iratkozz fel, mert hamarosan érkezik a témában a következő online kurzusom.
Ha nem szeretnél várni, és mégis szeretnél egy ütős, figyelemmegragadó marketing anyagot, ami érzékletesen és a vevőjelöltek nyelvén mutatja be eladó vagy kiadó ingatlanodat, akkor kérlek írj a hello@hinkelszilvia.hu címre, és egyeztessünk. Kollégáimmal állunk rendelkezésedre, hogy támogassunk téged a vágyott célod sikeres elérésében.
Mindezek mellett pedig ajánlom figyelmedbe a július 12-ei élő beszélgetésemet Vittinger László értékesítés fejlesztővel. A témánk a magával ragadó ingatlan hirdetés szöveg lesz, hogy kikövezett utat építsünk az érdeklődőknek a képektől a kapcsolatfelvételig. (És a majdani sikeres eladásig.) Magam is nála csiszoltam hirdetési szövegírási készségeimet.