Olvasási idő: 3,5 perc
A sikeres ingatlaneladás kritikus szakasza az ingatlanhirdetés. Az ingatlanod megfelelő bemutatása kulcsfontosságú a potenciális vásárlók vonzásához és érdeklődésük megragadásához. Sajnos sokan elkövetnek olyan hibákat a hirdetések szövegezése során, amelyek jelentősen csökkentik az érdeklődők (és így a lehetséges vevők) számát. Az alábbi cikkben bemutatok öt ilyen gyakori hibát, hogy elkerülhesd ezeket a buktatókat.
Érdekel az is, hogy a hirdetés fotóinál milyen hibákat ne kövess el? Esetleg annak is örülnél, ha megtudhatnád, hogy mi a jó lakáshirdetés 5 ismérve? Akkor ajánlom figyelmedbe korábbi cikkeimet.
1. Tényszerű adatok
A leggyakoribb hiba, hogy a hirdetők belemerülnek a tényszerű adatokba, mint hány réteg üvegezés van az új ablakokban, gépesített a konyhabútor, vagy milyen lépéshangszigetelést építettek be. S bár valóban fontosak ezek az adatok, ezeket nem így tényszerűen, hanem azok előnyét megmutatva érdemes a szövegben megjeleníteni.
Vegyünk is egy kézzel fogható példát: ne azt írd, hogy 10 m2 az előszoba, hanem azt, hogy ha megérkezik egyszerre mind az 5 vendég, akkor is be tudnak jönni egyszerre, mert a tágas előszoba lehetővé teszi. Sőt, egy óriási gardrób is elfér ott, ami lehetővé teszi, hogy a többi helyiség szellősebb legyen a kevesebb bútornak hála.
Érzed mennyire más a kettő? Az egyszerű területadatnál magára hagyod az érdeklődődet, míg a másik, előnyöket bemutató verziónál rögtön beleélheti magát abba, hogy milyen lenne ott élni. És első körben bizony ez érdekli a keresőket, hisz az a kérdés fut bennünk, vajon miként tudnának ott élni.
Abszolút megértelek, hogy a tényekhez szeretnél ragaszkodni (mérnök vagyok én is), hiszen mindenki másképp használja ugyanazt a dolgot. Ám – tapasztalatból mondom, hogy –messze hatékonyabb lesz a hirdetésed, ha ezt a gondolkodást elengeded.
2. Túl rövid szöveg
Egy másik gyakori hiba az, amikor az ingatlanhirdetés túl rövid. Egyszerűen nem lehet 1-2 mondatban átadni egy ingatlan hangulatát, előnyeit. Így nem is derül ki elegendő információ, illetve az érdeklődőnek is meglesz magában a véleménye rólad, hogy egy ilyen drága vagyontárgy eladásának a szövegezéséhez sem vetted a fáradtságod…
Sok érdeklődőt elveszítesz a lustaságoddal, kérlek, ne tedd! Ha fogalmad sincs miről írhatnál, akkor két javaslatom van: 1. Nézz szét a hirdetési portálon, és keress 5 szöveget, ami megtetszik. Ezeket mintául véve írd meg a szövegedet. 2.Keress meg, szívesen megírom neked az érdeklődő megragadó írást a hirdetésedhez.
Tetszik? Akkor légy rendszeres olvasóm. Iratkozz fel hírlevelemre!
3. Egy nagy tömb a szöveg
További gyakori hiba, hogy bár sokat ír az eladó, azt nem tagolja. Így egy nagy, ijesztő szövegtömb jelenik meg az érdeklődőnek, aki vagy kapásból otthagyja az írást, vagy belekezd ugyan, de menet közben adja fel.
Kérlek, tartsd észben, hogy a képernyőn egész más egy szöveg, mint a papíron. Sokkal könnyebb és emészthetőbb egy jól, kb 3-4 mondatonként tagolt írást elolvasni, mint egy tömböt. Bátran írj több bekezdést, akár helyiségenként, témánként külön-külön. Akár címsorokkal is segítheted az olvasódat, hogy rögtön megtalálja például a környékről szóló részt.
4. Nincs szó az ingatlanról, csak a környékről
Van az a mondás, hogy egy kép többet mond ezer szónál. Részben így van, ugyanakkor mégis érdemes írni az ingatlanról is a kiváló fotók mellett is, mert a kézzel fogható előnyöket, amikről az első pontban írtam, csak így tudod megmutatni.
Természetesen az ingatlan elhelyezkedése és a környék előnyei fontosak, de a leírásnak tartalmaznia kell az ingatlan sajátosságait is. Az emberek az ingatlant veszik meg, nem csak a környéket vagy a környéken megtalálható szolgáltatásokat.
5. Elijesztő nyelvezet
A szöveg stílusa is nagyon fontos. Vannak, akik szeretnék elijeszteni a nem releváns érdeklődőket és/vagy ingatlanközvetítőket, ezért gorombán/elutasítóan/fenyegetően írnak. Ezzel azonban azt érik el, hogy „ilyen emberrel nem akarok találkozni sem” gondolatot ébresztenek a lehetséges vevőikben is, akik ezek után inkább a távolmaradást választják, nem a kapcsolatfelvételt.
Megértem, hogy szeretnéd az időrabló hívásokat kiiktatni az életedből, mégis kérlek, kerüld ezt a megoldást. Inkább használj barátságos, közvetlen nyelvezetet, ami könnyen érthető és vonzó. Emlékezz arra, hogy az ingatlanhirdetés célja az érdeklődők vonzása, ezért a szövegnek meg kell szólítania őket és pozitív benyomást kell keltenie.
A telefonálásnál ki tudod majd szűrni, hogy ki az, akire valóban érdemes időt szánnod.
Összegzés
Fentebb olvashattad az 5 leggyakoribb hibát, amit ingatlanhirdetés szövegében el szoktak követni. Ha már ezeket elkerülöd, az átlagnál jobb lesz az ingatlanodat és környékét bemutató írásod.
Szeretnél ennél is többet megtudni az ingatlanhirdetés szövegének készítésének titkairól? Akkor ajánlom figyelmedbe szövegírási mentorommal, Vittinger László értékesítés fejlesztővel készült interjúmat. Ha pedig szeretnél egy konkrét, bizonyítottan működő hirdetési szöveget is elolvasni, akkor ajánlom ezt a cikkemet elolvasásra.
Te igazán jó hirdetést szeretnél készíteni, ami alapján a kínálati piac ellenére is jönnek majd sorban az érdeklődők és a várható piaci ár felett tudod eladni? Akkor maradjunk kapcsolatban, iratkozz fel a hírlevelemre, hiszen érkezik a Vevővonzó hirdetés készítés kurzus, ahol minden részletre megkapod a válaszodat.