Olvasási idő: 4 perc
Nem győzöm elégszer hangsúlyozni, hogy ingatlan eladásnál a
kép Nagyon Fontos, hiszen az állítja meg az érdeklődőt, és az fogja meg
annyira, hogy utána elmélyedjen a hirdetésben. Sőt, sok esetben a képek
mutatják meg számára, hogy egyáltalán ezt keresi-e: ilyen hangulatot,
elrendezést, fényeket, otthonosságot.
Ha rossz képekkel mutatod meg az ingatlanodat, akkor bizony
az érdeklődő sokkal nehezebben látja meg benne a számára érdekeset. Így
kevesebben hívnak, s akik hívnak többet szeretnének alkudni, mivel beárazzák a
teljes folyamat hangulatát, nem tudatosodott benyomásait, érzéseit.
Az előző, a hirdetések top 7 hibáját bemutató cikknek ez közvetlen
kiegészítése, így azt is javaslom elolvasásra. De most nézzük meg, hogy milyen képekkel
NE hirdesd az ingatlanodat:
1. Sötétben fotózott képek
Az egyik gyakori hiba, hogy akkor fotózzák az eladók az ingatlant, amikor ráérnek/eszükbe jut/végeztek a rend rakással, s nem akkor, amikor a legszebbek a fények. Óriási hiba, hiszen így az jön át az érdeklődőnek, hogy sötét a lakás. Ezt az érzést tovább erősíti, ha elégtelen a lámpa fényének mennyisége, és még utólag sincs világosítva a képen.
Ezzel szemben egy napfényben fotózott lakásról azonnal egyértelműen kiderül, hogy világos. S mivel az emberek többsége ezt keresi, ezért egy óriási előnyét kapásból láthatja. Igen, jól gondolod, utána biztosan végignézi a képeket, s ha azok alapján még mindig lát fantáziát az ingatlanodban, akkor végigolvassa a szöveget is.
2. Bútorokról készülnek a képek
Őszintén el szoktam gondolkodni néha, hogy az ingatlant vagy a kanapét szeretné-e eladni az illető, mert a csak a kanapét mutató kép épp nem arra utal, hogy az egész lakás az eladás tárgya.
Mindezekkel együtt mégis megértem, hogy miért ezeket fotózzák az eladók: ez tűnik izgalmasnak, képtémának érdemesnek. Hiszen mit fotózzon egy falon vagy ablakon?
S valóban érdemes a bútorokat is belekomponálni a képbe, hogy kiderüljön, mi is fér el abban az adott helyiségben. Ám nem főszereplőként. Sokkal jobban érdekli a keresőt a helyiség mérete, arányai, a nyílászárók helye vagy a térkapcsolatokat. Ezeket szükséges megmutatni a képeken, amihez sokszor szükség van nagy látószögű lencsére, hogy át tudja fogni a teret a fényképezőgép.
Tetszik? Akkor légy rendszeres olvasóm. Iratkozz fel hírlevelemre!
3. Életlen képek
Annyira kiábrándítóak a homályos, pixeles képek! Meg bosszantóak. Sőt, rosszabb esetben felmerül az érdeklődőben, hogy miért nem mutatja meg vajon a kendőzetlen valóságot neki, s azon gondolkodik, hogy mit rejtegethet. Ezek egyike sem a jó irány, amit eladóként ki szeretnél váltani a vevőjelöltedből! Nyilván az életlenséggel egyenesen arányosak a negatív érzések és gondolatok, így a kicsit homályos még „átcsúszik a rostán”, de nem váltja ki ugyanazt a hatást, mint egy teljesen éles. Épp ezért szoktak a profik általában állványról fotózni ingatlant.
4. Csak a szép részekről vannak képek
További gyakori probléma, hogy csak a szép részeket mutatják meg az eladók az ingatlanukból a képeken. Ami ugye fotózásra érdemes. A leharcolt fürdőszoba nem mutat olyan jól, mint a frissen elkészült konyha…
Én azon a szakmai állásponton vagyok, hogy a kevésbé előnyös részeket is mutassuk meg a képeken, de legkésőbb a szövegben tegyünk rá utalást. Persze a lehető legmutatósabban, legkönnyebben emészthető formában tedd meg, mert nem az elriasztás, hanem az egyszerű tájékoztatás a cél.
Természetesen, ha megoldható hiba van, akkor azt szükséges megjavítani még a fotózás előtt. (Klasszikusan ilyen példa az évekkel ezelőtti, már rég kiszáradt beázás nyoma. Ezt célszerű lefesteni, hogy ne ijessze meg a vevőjelöltet.)
5. Ahogy épp van, úgy kerül befotózásra az ingatlant
A top listám e téren a bevetetlen ágy kutyával, felhajtott WC ülőke és a száradó ruhák a nappali közepén. Ezek klasszikusan azok a képek, amiket valaki egy random 5 perces idősávban hirtelen elkészített, amikor körbeszaladt a lakásban. Még a minimális rendrakásra sem vette a fáradtságot, nemhogy felkészítette volna ingatlanát az eladásra…
Ezt röviden így szokták jellemezni az érdeklődők: igénytelen. El tudod képzelni, hogy ilyen vélemény után mi a reakciójuk: általában másik hirdetésre kattintás, ha mégis megnézi jobban, akkor a várható anyagi előny a motiváció, vagyis erősen alkudni fog.
Őszintén hiszek abban, hogy mind magunkat, mind a legnagyobb vagyontárgyunkat meg kell tisztelnünk azzal, hogy méltón mutatjuk be a közönségnek.
Pro Tipp: Készítsd fel az ingatlanod a fotózás előtt!
Óhatatlanul kapcsolódik a témához, hogy ha felkészíted az ingatlanodat az eladásra, akkor sokkal nagyobb sikere lesz. Ami számodra rövidebb eladási időt és magasabb eladási árat fog eredményezni.
Úgy képzeld el, mint amikor az első randira készül valaki egy igen ígéretes jelölttel: szeretné a legelőnyösebb arcát megmutatni, hiszen jó benyomást szeretne tenni rá. Az ingatlannál ugyanez a helyzet: szeretnénk mély és jó benyomást tenni az érdeklődőre mind a hirdetésnél, mind a személyes bejárásnál, illetve szeretnénk elérni, hogy ő könnyen belelássa leendő otthonát a mi ingatlanunkba.
Bevallom, én nem hittem ebben, amíg nem tapasztaltam meg az erejét. Azóta az egyik rajongója vagyok ennek, amit hivatalosan home stagingnek nevezünk.
Szeretnék neked további bepillantást adni e téren, ezért meghívtam Fejes Melinda home stagert, hogy avasson be minket e terület rejtelmeibe egy ingyenes, élő, online beszélgetés keretében május 10-én 20:00-tól. Szeretettel várunk élőben is, de a felvételt is megtalálod majd a facebook oldalamon.
Összegzés
A kép rendkívül fontos figyelemfelkeltő eszköz az ingatlan hirdetéseknél (is), ezért nem csak a léte nagyon fontos, hanem annak minősége is. Ha fent megnevezett hibákat elkerülöd, úgy jó eséllyel már egy átlagos meghaladó fotóanyaggal lépsz a vevők elé – biztosítva ezzel a nagyobb sikert az ingatlan eladás terén. Nagyon kérlek, a fotókon ne spórolj időt, energiát, hiszen ez egy kulcs tényezője a hirdetésed eredményességének.