Olvasási idő: 2,5 perc
Szinte minden eladóban felmerül az a kérdés, hogy miként tud spórolni az ingatlan hirdetésének költségén.
Alább összegyűjtöttem a 3 kedvenc és leginkább eredményeket hozó megoldásaimat, amit magam is használni szoktam.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy garantáltan „megúsztad” a hirdetési költségeket, ám lehetnek egy jó első lépés,, hogy kiderüljön, van-e arra egyáltalán szükség. Egy korábbi blogcikkemben összeszedtem már neked a top5 tulajdonságát egy vevővonzó hirdetésnek. Ha oda jutsz, mindenképp olvasd el.
De most lássuk a top 3 ötletet:
1. Szóbeszéd ereje
Épp tegnap volt egy beszélgetésem egy magabiztos leendő eladóval, aki szerint ” ismeretségi körben el fog menni a lakása”. Nem is bízza a véletlenre, hiszen 2-3 hónap múlva szeretné eladni, és már most lelkesen mesél eladási, majd vásárlási terveiről. Ha láthatóan nyitott vagy a lakásra, akkor pedig tulajdonosi büszkeséggel, ám vevői szempontokból ecseteli a lakás előnyeit az elhelyezkedéstől kezdve, az állapotán át a szomszédok kedvességéig.
Kérlek, tanulj tőle! Nyugodtan, a saját személyiségednek megfelelően, de tudatosan ejtsd el a beszélgetéseidben, hogy eladó (lesz) a lakásod, házad. A barátok, kollégák mellett nyugodtan beszélj róla a játszótéren, a fodrásznál, a péknél, a postásnak … es bátran kérd is meg őket, hogy ha tudnak valakiről, aki épp venni szeretne, szóljanak neki. Hidd el, az emberek szeretnek segíteni is és jól informáltnak lenni. Számíthatsz rájuk. A fenti példámat adó eladóval is így kerültem kapcsolatba, hogy egy imserős összekötött minket.
2. Társasház faliújságja
Vétek kihagyni a társasház faliújságját, ahol az általad nem ismert szomszédokat is könnyedén értesíteni tudod a ritkán visszatérő alkalomról, hogy a hában vehessenek lakást, ha például albérlők, vagy szóljanak a barátoknak, akik épp keresnek valamit.
Főleg a sok lépcsőházas, nagy lakóparkokban működik jól ez a módszer. De kérlek, ne unalmas szöveget rakj ki! Legyen benne valami egyedi, ami megfogja a szomszédok szemét. És ne feledd, nem ők a várható vevőid, hanem az ő ismerőseik. Így fogalmazd meg a hirdetésedet. (Persze az alapadatok legyenek benne, mint szobaszám, merre néz, vany-e erkély, különben a nagyon nem releváns érdeklődőket is kezelned kell.)
Tetszik? Akkor légy rendszeres olvasóm. Iratkozz fel hírlevelemre!
3. Közösségi média
Praktikusan az írást leegyszerűsítem a facebookra, hiszen legtöbben azt használják, de bátran használhatod a többi felületet is.
Ma már nagyon sokan töltenek naponta időt a facebookon, így az is egy kihagyhatatlan hirdetési platformmá vált.
Egyrészt rakd fel személyes posztként az eladó lakásodat, házadat, akár valami teljesen egyedi képpel és csak rád jellemző szöveggel. Kérd meg a barátokat, hogy osszák meg a bejegyzést, így még több embert érhetsz el.
Másrészről hirdesd meg a facebook piacon is a lakásodat/házadat, majd oszd meg minél több ingatlant hirdetős csoportban. És ezt a műveletet ismételd meg 7-10 naponta, hogy hirdetésed elől legyen, és könnyen megtalálják.
Összegzés
E fenti top 3 ötlet az ingyenes hirdetésre jelentheti az út kezdetét. Ezek a legkönnyebben kivitelezhetők, de van számos más is, amit bevethetsz. Tulajdonképpen a kreativitás jelenthet csak határt.
Amennyiben úgy találod, hogy a fentiekkel nem jön az eredmény, úgy erősen javaslom a fizetős hirdetési portálokat. Ahhoz, hogy az pedig ne pénzégetéshez és frusztrációhoz vezessen, az ingatlan felkészítését és a profi fotók készíttetését.
Ha szívesen vennél segítséget, hogy vevővonzó hirdetéssel elérd a legmagasabb árat, úgy keress bizalommal, csapatommal összerakjuk neked az ingatlanodat ellenállhatatlanul bemutató anyagot. Amelyre csillogó, lelkes hanggal fognak felhívni az érdeklődők. Szeretnéd, akkor írj vagy hívj, előre várom már a jelentkezésedet.