Top 7 hiba az ingatlanhirdetésekben
Ingatlan eladás,  Ingatlanos tudás,  ingatlanpiac

Top 7 hiba az ingatlanhirdetésekben

Olvasási idő: 4,5 perc

Azt a bizonyos első benyomást az ingatlanodról a hirdetésed adja meg. A tiédről milyen alakul ki?

Ez egy nagyon fontos válasz, hiszen ez dönti el, hogy az érdeklődő, a várva várt vevőjelölt felhív, megnézi-e az ingatlant, vagy inkább odébbáll, és megnézi, hogy milyen alternatívákat kínál neki még a piac.

Az alább blogcikkben összeszedtem a 7 leggyakoribb hibát, amivel az ingatlanhirdetések esetén találkoztam, hogy tudatosítva azt, te ne kövesd el:

1. Nincs kép

Ma már nem megengedhető, hogy kép nélkül hirdessünk, hiszen egy igen vizuális kultúrában élünk. Ha látjuk, el tudjuk képzelni, sőt egy ingatlan esetén bele tudjuk képzelni magunkat. Ám ha nincs kép, akkor mit képzeljen el?

Arról nem is beszélve, hogy a fáradt szemmel görgető vevőjelölt gyakorlatilag képeket nézeget a hirdetési portálokon. S amelyik kép felkelti az érdeklődését, arra kattint, hogy megnézze a további képeket és a leírást az ingatlanról. De ha nincs egyáltalán kép, akkor jó eséllyel észre sem fogja venni a hirdetésünket…

Ne csodálkozz, kérlek, ha a kép nélküli hirdetésedre senki sem telefonál.

2. Saját életmódodat szeretnéd eladni

A többség belecsúszik abba a hibába, hogy csak körbe szalad az ingatlanon, és lefotózza, ahogy van. Így maradnak a képen a kiteregetett ruhák, a tisztítószer hegyek, a nyitott toalett vagy a csálén álló függöny

Van, aki ennél tovább lép, és előtte rendet rak annyira, mintha vendégek érkeznének. Ez már sokat dob az előzőhez képest, ám áttörő sikert még ez sem fog hozni. Hiszen lehet, hogy zsúfolt a lakás (épp ezért szeretnél tovább költözni, mert már kicsi), esetleg a saját, egyedi stílusodat képviseli (ami annyira karakteres, hogy nem látják meg benne a leendő otthonukat az érdeklődők). 

Esetleg a bútorozás teljesen más vagy más elrendezésű, mint amit a célközönséged keres. Így sajnos ők is nehezebben vagy egyáltalán nem látják meg azt az ingatlant a tiédben, ami a számukra megfelelő(nek tűnik).

3. Műszaki és esztétikai hibák nincsenek kijavítva

Tudod milyen kiábrándító, amikor a leszakadt karnissal fotóznak be egy ingatlant? Vagy még a képen is látszik, hogy lóg a kilincs, repedt az üveg, vagy a sokéves (vagy friss?) beázás nyomát nem kezelték. Esetleg messziről virít a penész a fürdőkád mentén.

Tudod mit juttat eszébe az érdeklődőnek egy-egy, vagy több ilyen hiba: mennyire, de mennyire sok munkája lesz azzal az ingatlannal, amíg Otthont farag belőle. Ha egyáltalán van kedve ezen gondolkodni, hiszen ő egy problémamentes, világos, szellős otthont szeretne, ahol lehetőleg csak kevés teendője lesz.

Ha ki is jön megnézni az ingatlanodat az érdeklődő, készülj fel az alkura, mert az biztosan lesz.

Tetszik? Akkor légy rendszeres olvasóm. Iratkozz fel hírlevelemre!

4. Nincs méretarányos alaprajz

A képek alapján még a profiknak is sokszor nehéz összerakni egy ingatlan tereinek kapcsolatát, például, hogy melyik szoba honnan is nyílik. Ebben nagyon sokat segít a feliratozott alaprajz, hiszen onnan egyszerűen látszódnak ezek a kapcsolatok. Ha ellenben nincs alaprajz, akkor ezt nem tudják elképzelni. Legtöbben a bizonytalanságot úgy oldják fel, hogy továbblépnek a következő hirdetésre.

Másik hiba, ha van alaprajz, de nem méretarányos. Míg az viccesnek is tartható, ha az ajtók és ablakok túl kicsik vagy nagyok – bár ezek is zavaróak -, annak már komoly következményei vannak, ha a terek aránya helytelen vagy az egyes helyiségek fura méretűek. Ezzel akár el is tántoríthatod az érdeklődődet, mert mondjuk a hálószoba tűnik a legnagyobbnak, vagy az előszoba túl keskeny és hosszú, ráadásul túl nagy(nak tűnik).

5. A szöveg egy nagy tömb (vagy épp túl kevés)

Bátran írj akár hosszú szöveget is a hirdetés alá. De kérlek, TAGOLD! Az egybefüggő szövegtömb emészthetetlennek tűnik az ember szemének, amit csak nagy fáradtsággal tud(na) végigolvasni. Szerinted az este fáradt szemmel görgető érdeklődőnek mennyi energiája lesz ehhez? Segítek: minimális. Ha elszánt, elolvassa az első három mondatodat, utána feladja.

A másik hiba ennek az ellenkezője, amikor csak egy mondat van a hirdetésben. S abból sem derül ki szinte semmi… Csalódott. Ha jók a képek, ettől függetlenül telefonálni fog. Talán. De nagyon jót tett volna az első, képek általi benyomásának, ha megerősíted a szöveggel az érzését, hogy a te ingatlanod egy potenciálisan jó választás lehet, amire érdemes időt szánni.

6. Műszaki adatok vannak csak felsorolva

Másik klasszikus hiba a hirdetési szövegben, amikor csak mondod és mondod a műszaki adatokat. Kiemelten azok a tulajdonosok vannak veszélyben, akik maguk építették vagy újították fel az ingatlant, és azt gondolják, hogy majd ezek az információk lenyűgözik az érdeklődőt.

Aki viszont először azt szeretné látni, hogy abban az ingatlanban a saját életük, életstílusuk megvalósítható-e. Őt addig nem érdekli az ablak hőszigetelő tulajdonsága, amíg nem győződött meg róla, hogy lesz elég hely a 15 fős családi ünnepeknek vagy lesz egy világos helye a dolgozóasztalának.

7. Csak ingyen hirdetés

Sokan, főleg a nem igazán motivált eladók, belecsúsznak abba az elképzelésbe, hogy semennyi pénzébe nem fog kerülni az ingatlan eladása. Bár nyilván van ilyen, amikor a szomszédnak, rokonnak adod el az ingatlant, aki beszélgetés révén tudja meg az eladási szándékot, ez általában nem így működik.

Csak ingyenes hirdetéssel csak hirdetgetni fogsz jó eséllyel (főleg egy kínálati piacon, ahol verseny van a vevőkért), de nem lesz sikered. Bármennyire is nem tetszik a gondolat, vagy pénzedbe (is) fog kerülni az ingatlan eladása vagy „meghitelezi” ezt neked az ingatlanközvetítő, nagyon javaslom, hogy minél előbb barátkozz meg a gondolattal.

Összegzés

Ha a fenti hibákat nem követed el, akkor már legalább egy átlagot meghaladó hirdetést fogsz készíteni.

Tapasztalatom alapján az egyik kulcslépés a sikeres eladásban az ingatlan felkészítése. Ezért is kértem fel Fejes Melinda professzionális ingatlan felkészítőt (angol szóval élve home stagert), hogy avasson be minket e terület rejtelmeibe.  Az élő, online beszélgetésünket március 3-án 19:30-tól hallgathatod meg, illetve teheted fel a kérdéseidet. Ezt követően szintén a facebook oldalamon visszanézhető lesz az interjú, így bármikor (újra) meghallgathatod.

Szóljon hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük